ChemickĂ˝ motor
VodĂkovĂ©, dusĂkovĂ©, kyslĂkovĂ© motory sĂş jednoduchĂ© rakety na tekutĂ©/plynnĂ© palivo, v súčasnosti pouĹľĂvanĂ© menej rozvinutĂ˝mi rasami. Motory tohto typu boli vytvorenĂ© ÄľuÄŹmi v 20. storoÄŤĂ a pouĹľĂvanĂ© pre vesmĂrne lety krátkeho dosahu.
PrvĂ˝ tekutĂ˝ raketovĂ˝ motor na Zemi bol testovanĂ˝ Robertom Goddardom v roku 1926 a pouĹľil kombináciu benzĂnu a tekutĂ©ho kyslĂka. ZákladnĂ˝ koncept rakety na tekutinovĂş pohonnĂş látku je jednoduchĂ˝. Obrovská väčšina tekutĂ˝ch raketovĂ˝ch motorov pouĹľĂva dvojdielnu konštrukciu pozostávajĂşcu z terajšieho paliva a okysliÄŤovadla, ako tekutĂ˝ kyslĂk. Oba sĂş pumpovanĂ© do spaÄľovacej komory, kde zhoria a tak vytvárajĂş veÄľkĂ˝ tlak a vypustia prĂşd horĂşcich plynov veÄľkou rĂ˝chlosĹĄou. Tieto plyny letia cez trysku, ktorá ich ÄŹalej zrĂ˝chli (typickĂ˝ vĂ˝chodzia rĂ˝chlosĹĄ je 5 000 aĹľ 10 000 mph) a tak sĂş vypúšťanĂ© zo motorovĂ©ho zvonca.
↑ Hore